joi, 11 mai 2017

Un an full... suspeișân!!

      Dedicatie pentru KumKum artizanul proiectului de test : ''poți nu poți , full-ul te duce nu te lasă-n  potecă''. Aici o să completez io: doar la vale , ca la deal toți suntem buni.
Sau  altfel zis : ca să-ți dai seama că ești prost  , tre să  fii deștept măi nene... Ia ,ia citiți să vedeți la ce e bun un full si la ce nu...


Se știe că nu emit păreri așa la prima vedere, însă la un an  îmi permit să am una legată de  bicletele full. Și asta pen'că sunt melancolic  ,că mă despart de ea , ea care  mi-a mâncat rinichii și șălile dar mi-a  adus un plus  de ceva , care nu poate fi descris intr-un cuvânt ci in cele ce urmează o să chinui să explic. Uneori   știu că am idei preconcepute  ,puține , și fixe , insă nu e neaparat ceva rău ...Adică dacă mă îndrăgostesc, apăi o fac cu pasiune, nu că un labă tristă care vede  o bicicletă și gata  e în limbă dupa ea...De biciclete era vorba  ,dacă mai aveți dubii despre aia cu dragostea...Și daca acu v-o 10 ani  treceam  cu greu  de la sosea la offroad , azi sunt fan offroad , pentru că  : liniste , natura ,diversitate , aventură - ce mai  , și haiducie. Și în urma cu un an se face  că am primit de la Bikefun  o bicicletă Merida  ninety-six de test .Și am început testul .I-am pus eu  manetele mele pinioanele mele  cauciucurile mele , ce mai ... nu m-am urcat pe ea fara să o customizez puțin , dar noh  trebuia să facem cunoștință cumva. Și apoi și norocul face  să fie p-aci prin preajmă un traseu mai hardcore  care ziceam io că se pretează si la full adică : Filofteia trail
Inceputul timid ca de obicei , însă  un full neregulat,pardon nereglat  cum trebuie  poate fi bombă cu ceas. Forțele arcurilor conjugate față plus spate  - te pot zvârli  mai tare ca un catâr nervos dacă  nu sunt nițel reglate : puțin pe la presiune , puțin pe rebound, pe la roți  pe la șa  , poate si pe la pedale , că nu e chiar simplu  să sară piciorul din spd fix după desprinderea de pe sol...



Am lucrat concomitent  la''ambele '' trei psihice : psihicul  meu , la psihicul bicicletei ,si la psihicul traseului ,iar finalul  a fost o armonie.
Concluzia este că  nu orice traseu  are psihicul pregatit pentru un full , un full nu are psihicul pregatit pentru orice călareț , si nu orice  biciclist are psihic pregatit ,pentru un full si un traseu pregatit psihic.
Să explic . Degeaba ai un full , dacă nu este pus in valoare de un traseu . Degeaba ai un traseu daca nu e pus in valoare de un full. Degeaba ai un full si un traseu daca nu sunt puse in valoare de un om.
Cu alte cuvinte  daca decât te dai pe faleză un ful este mult prea mult. Dacă in viața ta nu ai sărit o bordură iară zic ce să faci cu un ful? Insă, dacă ai tupeul să sari borduri prin pădure ești oarecum candidatul pentru un full.
Nu am mers la competiții pe full ,că nu am incă experiența de a discerne  ce traseu avantajează full-ul și care nu , doar asa  de pe trackul gpx. Abia după pot .Dar ce folos. Insă p-aci pe lângă casă deja sunt expert. Uite, de exemplu padurea Gârboavele , nu pune în valoare un full , sau ...încă nu pune...Nu se știe ,vulcanii noroioși sunt incă activi. Dar abruptul  vestic  al munților Măcin  este  mama si tata lor la un loc. Bolovani ,pietre ,ape mici , coborâri vijelioase , urcari catastrofale , pe toate un full te avantajează dacă știi să-l mâni. Și ca să-l mâni că la carte , vii cu picioarele  pe pământ  galben (filo trail), sau poteca cu căcați (pastragoți trail)  și exersezi , până inveți mișcările  de le faci si noaptea în somn. Avantajul  la full e că odata reglat cât de cât bine , nu te mai penalizează dacă greșesti, din contra  poate corecta  traiectoriile de ușcheală pe care le  poți lua  din necunostință sau adormire la ghidon.Și de fiecare data când iți trece glonțul pe la tâmplă  mai bagi la cap ceva, și promiți solemn să nu mai fii prost  data viitoare , dar hai să nu subestimăm forța prostiei. De aia e bun full-ul . Deși nu el te bagă in căcat , de multe ori el te scoate. Te scutură fain pe toate părțile și ești ca nou .
Și când observi că nu mai faci prostii multe si dese , și ești pe cale să devii deșteptu' cartierului , ridici ștacheta cu 10 -20 de cm , si voila : ajungi de unde ai plecat. Greu , greșeli , corectare errori , bla bla. Insă un lucru e bun in toate astea : anticiparea. Te face să poți anticipa  ce urmeaza , cum sa reactionezi la nefacute si neperevăzute .Este ca trecerea de la stadiul de vițel , la cea de tauraș cu ochiu după joiane...
Aici intervine  ultima etapa , când inveți că nu te arunci ca taurașul  pardon netotul dupa joiane , ci  intai le faci capul mare, și apoi  treaba merge strună.
Desi neîncrezător la început , zic azi cam la un an de test ,că un full te ajuta să-ți perfectionezi tehnica să o stapanești  ca un jedi   și dacă e  să urci apoi pe HT să vezi  potecile cu alți ochi. Maro...
Nu o să urci mai bine , dar o să cobori mai bine daca nu ai ''limitarile din fabrică'' prea strânse. De durut or să te doară toate celea ,dar ce mai contează când vii de unde vii  , și  te așteaptă la bodegă, o bere rece - la pet de 2 l...
Asta e... , când esti  bun ,poți face pe prostul  de cate ori vrei.
Nu , nu este full-ul  viitorul dar este o parte din el...  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu